Sportmerk Under Armour toont herstel na coronaklap
De Amerikaanse sportartikelenmaker Under Armour zag door een grotere vraag naar sportartikelen positievere resultaten in het derde kwartaal. Ook verkoopt het bedrijf de sport-app MyFitnessPal.
„De resultaten van ons derde kwartaal zijn aanzienlijk beter dan verwacht”, aldus topman Patrik Frisk. De belangrijkste aanpassingen die het bedrijf vanwege de coronapandemie moest doen zijn volgens Frisk achter de rug. Daardoor kan het bedrijf zich nu richten op de geldzaken en het verbeteren van bedrijfsprocessen.
De omzet kwam in het derde kwartaal uit op 1,4 miljard dollar, gestuwd door onlineverkopen. Deze waren daarmee ongeveer gelijk aan dezelfde periode een jaar eerder. De aangepaste nettowinst kwam uit op 118 miljoen dollar. In het tweede kwartaal kelderden de inkomsten nog, onder meer omdat de meeste winkels van het merk dicht moesten.
Het bedrijf kondigt ook de verkoop van de sport-app MyFitnessPal aan, waarmee gebruikers onder meer calorieën kunnen tellen. Met de verkoop, aan private equity-bedrijf Francisco Partners, is 345 miljoen dollar gemoeid.
Vanwege aanhoudende onzekerheid door de coronapandemie en het effect daarvan op de wereldwijde markt, verwacht het bedrijf de rest van dit jaar,maar ook volgend jaar een impact op de winstmarges en de bedrijfsresultaten.