Economie

Nivea-maker Beiersdorf groeit weer na terugval door corona

Maker van verzorgingsproducten Beiersdorf, het bedrijf achter onder meer Nivea, groeide de afgelopen periode weer nadat de omzet twee kwartalen flink was teruggelopen. De vraag naar zalf en pleisters herstelde, maar de verkoop van exclusievere merken bleef achter omdat er nog steeds weinig reizigers op vliegvelden taxfreewinkels bezoeken.

ANP/BLOOMBERG
28 October 2020 09:25Gewijzigd op 16 November 2020 20:47

Het onderdeel voor dermocosmetica, waar de huidherstellende zalf Eucerin Aquaphor onder valt, groeide wereldwijd met ruim 15 procent op jaarbasis. De vraag naar pleisters steeg ook weer. Ook de verkopen bij de zelfklevende productentak Tesa toonden verbetering.

Het onderdeel La Prairie, waar een potje dagcrème bijna 200 euro kost, had door het gebrek aan internationaal reisverkeer nog steeds het meeste last van de coronapandemie. De tak noteerde een teruggang van ruim 34 procent.

De totale omzet van Beiersdorf groeide in het derde kwartaal met 0,2 procent op jaarbasis. Over de eerste negen maanden van het jaar blijft nog een min staan van ruim 7 procent. Beiersdorf denkt het omzetverlies uit de eerste helft van het jaar niet meer goed te maken.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer