Bedrijf achter Kleenex merkt meer vraag naar zakdoekjes
De Amerikaanse fabrikant van verzorgingsproducten Kimberly-Clark heeft het afgelopen kwartaal iets meer producten verkocht dan in dezelfde periode vorig jaar. Het moederbedrijf van Kleenex-tissues zag in verband met de coronapandemie de vraag naar onder meer zakdoekjes stijgen.
De omzet van Kimberly-Clark steeg met 3 procent naar bijna 4,7 miljard dollar. De winst daalde naar 472 miljoen dollar, tegen 671 miljoen dollar vorig jaar. Dat komt volgens de Huggies-moeder doordat in het derde kwartaal vorig jaar een eenmalige post van de verkoop van een fabriek is meegerekend.
De productiekosten stegen als gevolg van de coronapandemie. Daarbij gaf het bedrijf meer uit aan advertenties en onderzoek. Op andere kosten is voor zeker 165 miljoen dollar bespaard. Kimberly-Clark heeft de verwachtingen voor de rest van het jaar verhoogd. Voor heel 2020 gaat het bedrijf nu uit van een omzetstijging van 2 tot 3 procent in plaats van 1 tot 2 procent.