Super de Boer vernieuwt huismerk
Supermarktketen Super De Boer gaat zijn huismerkassortiment volledig vernieuwen. Het huismerk van de dochteronderneming van Laurus moet „duidelijk voordeliger” blijven dan dat van Albert Heijn. Dat maakte Laurus vrijdag bekend. Het assortiment wordt met circa 150 nieuwe artikelen uitgebreid. Van ruim duizend artikelen wordt de verpakking vernieuwd. Vanaf oktober moeten de veranderingen in de winkel zichtbaar zijn.
De nieuwe aanpak van Super De Boer is een reactie op concurrent Albert Heijn, die vrijdagochtend liet weten de prijzenslag onder de Nederlandse supermarkten uit te breiden naar de huismerken. Albert Heijn gaat de prijzen blijvend verlagen van ruim duizend huismerkproducten. De prijzen gaan gemiddeld tussen de 5 en 25 procent omlaag, met uitschieters tot 60 procent.
Supermarktketen Plus wacht af hoe de prijskaartjes van Albert Heijn er zaterdag daadwerkelijk uitzien. Vervolgens bepaalt Plus welke producten in prijs omlaag gaan. „Onze huismerken blijven goedkoper dan die van Albert Heijn”, verzekerde commercieel directeur J. de Korte.
Laurus zag de actie van Albert Heijn als een regelrechte aanval op Super De Boer. „We beschouwen het als een poging om Super De Boer uit te roken”. Laurus–topman H. Bruijniks verzekerde begin september nog dat de prijzen bij Super De Boer, dat opereert in het deel van de markt waar de prijzenslag het hardst woedt, altijd lager zullen zijn dan die van Albert Heijn.