Economie

Coronacrisis slaat flink gat in omzet TomTom

De coronacrisis heeft in het eerste kwartaal een groot gat geslagen in de resultaten van TomTom. De Amsterdamse navigatiedienstverlener zag de omzet met bijna een kwart dalen tot 131 miljoen euro. De verkopen aan consumenten kelderden zelfs met 40 procent.

ANP
15 April 2020 07:17Gewijzigd op 16 November 2020 18:55

Wereldwijd liggen veel autofabrieken stil, en daarmee stokt ook de verkoop van ingebouwde navigatiesystemen, software en digitale kaarten. De consumentenomzet lijdt onder de vele winkelsluitingen in verband met de uitbraak van het nieuwe coronavirus.

TomTom is door de omzetdreun diep in de rode cijfers gedoken. Onder de streep kwam het bedrijf bijna 63 miljoen euro tekort, waar het een jaar eerder nog een winst boekte van 3,3 miljoen euro. Het bedrijfsresultaat (ebitda) was 5,4 miljoen euro negatief, tegen een plus van 19 miljoen euro in het eerste kwartaal van 2019.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer