Makelaars gaan gratis reclamezendtijd opvullen
Makelaars gaan gratis reclamezendtijd van de Ster gebruiken om Nederlanders erop te wijzen dat woningen nog altijd te bezichtigen zijn. De Nederlandse Vereniging van Makelaars (NVM) zendt vanaf dit weekend tv-spotjes uit over mogelijkheden voor huizenbezichtigingen tijdens de coronacrisis.
De Ster, die voor de publieke omroep reclames verzorgt, kondigde onlangs aan gratis zendtijd beschikbaar te stellen. Veel adverteerders zagen zich door de impact van het nieuwe coronavirus genoodzaakt hun reclamecampagnes stil te leggen, waardoor de Ster reclameblokken niet gevuld kreeg. In plaats van die zendtijd terug te geven aan publieke omroepen, biedt de Ster brancheorganisaties de ruimte nu gratis aan.
De NVM maakt daar dankbaar gebruik van. Nu het aantal kijkers voor woningen door alle overheidsmaatregelen terugloopt, willen makelaars duidelijk maken dat de huizenmarkt allerminst stilligt. In de tv-spotjes komen ook de voorzorgsmaatregelen aan bod die makelaars treffen om bezichtigingen veilig te laten verlopen.