Nivea-maker Beiersdorf voert omzet op
Beiersdorf heeft afgelopen jaar meer omzet gedraaid. Naast groei op eigen kracht, vooral door goede prestaties van merken als Nivea, Eucerin en Aquaphor, profiteerde de Duitse maker van verzorgingsproducten ook van de overname van de Amerikaanse maker van zonnebrandcrème Coppertone.
Beiersdorf haalde volgens voorlopige cijfers een omzet van bijna 7,7 miljard euro. Daarmee stegen de opbrengsten op jaarbasis met bijna 6 procent. Beiersdorf benadrukt dat de consumentendivisie een sterke bijdrage aan de groei leverde. Bij het onderdeel Tesa, dat diverse tapes en zelfklevende systeemoplossingen maakt en levert, onder meer ook aan aan de auto-industrie, waren de marktomstandigheden volgens Beiersdorf uitdagend. Hier was sprake van een geringe groei.
De onderneming waarschuwde dat het dit jaar met de nodige tegenwind te maken zal krijgen, zonder daarover in details te treden. Beiersdorf komt begin maart met definitieve cijfers.