Economie

Starbucks-koffie geeft omzet Nestlé oppepper

Nestlé heeft in de eerste negen maanden van het jaar zijn verkopen opgevoerd. De levensmiddelenproducent profiteerde onder meer van een samenwerking met Starbucks. Daarbij kondigde de branchegenoot van Unilever aan zijn aandeelhouders te belonen met een aandeleninkoopprogramma van 20 miljard Zwitserse frank, omgerekend ruim 18 miljard euro.

ANP
17 October 2019 08:24Gewijzigd op 16 November 2020 17:16

De opbrengsten op eigen kracht dikten in de afgelopen negen maanden aan met 3,7 procent op jaarbasis, vooral geholpen door groei in de Verenigde Staten en Brazilië. De verkoop van Starbucks-koffie voor in zijn Nestlé-espressoapparaten trok verder aan. Ook de diervoedingproducten van Purina vonden gretig aftrek. De totale omzet was in de verslagperiode 68 miljard frank.

Het onderdeel dat water onder merken als Perrier en S.Pellegrino verkoopt was een smet op de resultaten. De omzet op eigen kracht zakte daar met 2,5 procent. Hoofd van die tak Maurizio Patarnello vertrekt eind dit jaar. De waterdivisie van Nestlé wordt verder geïntegreerd in het concern.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer