Burger King verkoopt meer snacks
Burger King heeft het voorbije kwartaal meer hamburgers, friet en frisdrank aan de man gebracht. De keten kreeg er in een jaar tijd bijna duizend nieuwe vestigingen bij. Ook de ‘oudere’ restaurants krikten de omzet op, maakt moederbedrijf Restaurant Brands International bekend.
Restaurant Brands is ook het concern achter de caféformule Tim Hortons en kipketen Popeyes. Alle 26.000 vestigingen bij elkaar voerden de verkopen met 8 procent op. De omzet van Restaurant Brands zelf, dat alleen met franchisezaken werkt, steeg met circa 4 procent tot 1,4 miljard dollar.
Investeringen in digitale bestelborden en bezorging moeten nog meer klanten naar de fastfoodketens lokken, maakte topman José Cil bekend. Ook de eerder aangekondigde introductie van de veganistische Impossible Whopper in de Verenigde Staten moet voor meer klandizie zorgen.
De winst van Restaurant Brands daalde op jaarbasis met 18 procent tot 257 miljoen dollar. Het bedrijf legde meer geld opzij voor belastingen en zag de operationele kosten stijgen.