Economie

‘Dikke sneaker’ geeft Puma zetje omhoog

Sportschoenen met dikke zolen en futuristische vormen domineren het modebeeld op straat, en daar profiteert Puma van. Het van oorsprong Duitse sportmerk zag de verkopen in het tweede kwartaal stijgen ten opzichte van een jaar eerder. Dat kwam mede door de populariteit van zijn zogeheten „chunky” schoenen, zo stelt het bedrijf.

ANP/BLOOMBERG
31 July 2019 09:21Gewijzigd op 16 November 2020 16:38

De omzet steeg het voorbije kwartaal met bijna 17 procent tot ruim 1,2 miljard euro. Puma deed vooral goede zaken in Azië en Noord- en Zuid-Amerika, waar de opbrengsten met dubbelcijferige percentages aandikten. Onder de streep hield het bedrijf bijna 50 miljoen euro over, tegenover 31 miljoen euro een jaar eerder.

De populariteit van Puma’s sportschoenen valt binnen een bredere trend, waarbij sportkleding als alledaagse mode wordt gedragen. Kenners vragen zich af hoelang sportkledingmerken nog weten te profiteren van die trend, maar Puma kijkt voor de rest van dit jaar positief vooruit. Het concern rekent op een sterkere omzetgroei dan aanvankelijk geraamd en schroeft ook de verwachting voor zijn operationele winst op.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer