Economie

Grootste stijging uitgaven reclames in 5 jaar

De uitgaven aan reclames in Nederlandse media zijn in 2018 het hardst gestegen in vijf jaar tijd. De zogeheten netto-mediabestedingen stegen geholpen door de economische groei met 3,3 procent tot ruim 4,5 miljard euro, meldt marktonderzoeksbureau Nielsen.

ANP
9 July 2019 10:53Gewijzigd op 16 November 2020 16:29

De stijging komt voor het grootste deel op het conto van onlinereclame. Na reclames op internet (plus 8 procent) stegen de uitgaven aan buitenreclame met dik 6 procent verhoudingsgewijs het meest. Deze out-of-home-advertenties spelen overigens een beduidend kleinere rol dan andere vormen van reclame, zoals op televisie. De uitgaven aan tv-spotjes stegen met 3 procent.

Aan adverteren in allerlei soorten tijdschriften werd aanmerkelijk minder besteed. Dat geldt ook voor huis-aan-huisbladen, bioscoopreclames en folders.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer