Reorganisatie vergroot verlies modehuis Vilenzo
Het modehuis Vilenzo is door hoge reorganisatiekosten dieper in de rode cijfers gezakt.
Het bedrijf, dat merken als Van Gils en Bad Boys in huis heeft, publiceerde dinsdag de voorlopige cijfers over het eerste halfjaar. In de eerste zes maanden bedroeg het nettoverlies 14,3 miljoen euro, tegen een min van 2,8 miljoen euro in dezelfde periode vorig jaar. De reorganisatiekosten liggen tussen de 10 en de 12 miljoen euro.
Volgens Doorenbos zijn er in het eerste halfjaar geen grote ontslagrondes geweest onder de circa 500 werknemers van Vilenzo in Nederland. Met de verhuizing van Van Gils van Breda naar Waalwijk gaan naar zijn zeggen geen arbeidsplaatsen verloren. Wel is ontslag aangevraagd voor de twintig werknemers van het onderdeel Menswear in Frankrijk, dat is afgestoten.
Ook zijn er maatregelen genomen voor een reorganisatie in de verliesgevende fabriek in Madagaskar, waar tussen de 400 en 500 mensen werken. In totaal werken wereldwijd ongeveer 1500 mensen voor Vilenzo. Behalve de vestiging in Madagaskar heeft het modehuis ook een fabriek in Tunesië.