Economie

KFC en Taco Bell stuwen cijfers Yum Brands

Het Amerikaanse fastfoodconcern Yum Brands heeft het afgelopen kwartaal goede zaken gedaan met zijn restaurantketens KFC en Taco Bell. Beide merken presteerden beter dan door marktkenners werd verwacht. De resultaten van Yum Brands’ andere keten, Pizza Hut, bleven daarentegen achter.

ANP/BLOOMBERG
31 October 2018 13:17Gewijzigd op 16 November 2020 14:31

Bij vestigingen van Taco Bell die al langer dan een jaar open zijn, steeg de omzet bij gelijke wisselkoersen 5 procent. KFC-restaurants krikten de vergelijkbare omzet met 3 procent op. Daarmee compenseerden deze ketens de teruglopende inkomsten van Pizza Hut, waar bestaande vestigingen 1 procent minder verkochten.

Yum Brands kampt al langer met zwakkere resultaten van de pizzaketen. Die ondervindt vooral in de Verenigde Staten en China hevige concurrentie.

De totale omzet van Yum Brands daalde wel iets, met 3 procent tot een kleine 1,4 miljard dollar. Dat bedrag was evenwel hoger dan analisten in doorsnee hadden verwacht. De nettowinst steeg 9 procent tot 454 miljoen dollar, mede door een gunstiger belastingtarief.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer