Economie

Marqt doet kindermarketing in de ban

Supermarktketen Marqt verbant kindermarketing op ongezonde producten uit de schappen van zijn winkels. Het bedrijf is naar eigen zeggen de eerste retailer die snoep, koekjes, dranken en ontbijtgranen die door middel van (strip)figuurtjes gericht zijn op kinderen niet meer gaat verkopen.

ANP
13 September 2018 16:12Gewijzigd op 16 November 2020 14:06

Marqt zegt volledig gehoor te geven aan de ambities van de Alliantie Stop kindermarketing ongezonde voeding. Die wil dat winkelbedrijven definitief afstand te nemen van producten die kinderreclame bevatten en buiten de Schijf van Vijf van het Voedingscentrum vallen.

De komende weken gebruikt Marqt, die momenteel vijftien filialen telt, nog wel om de huidige voorraad te verkopen. Het bedrijf denkt daar een week of vier tot vijf voor nodig te hebben.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer