Delivery Hero zet Foodora Nederland te koop
De Duitse maaltijdbezorger Delivery Hero wil af van zijn activiteiten in Nederland. Het bedrijf meldde bij de presentatie van de halfjaarcijfers dat Foodora Nederland in de etalage staat. Ook de activiteiten in Australië, Frankrijk, Italië en Brazilië worden afgestoten. Voor de Zuid-Amerikaanse divisie is al een koper gevonden.
Delivery Hero wil de nodige miljoenen investeren in groei en gooide zijn winstdoelstellingen voor dit jaar en volgend jaar overboord. Dat betekent dat zwarte cijfers voor de concurrent van het in Amsterdam genoteerde Takeaway.com nog even op zich zullen laten wachten. Delivery Hero sprak eerder de verwachtingen uit in het laatste kwartaal van dit jaar winst te zullen maken. Verder werd voor 2019 gerekend op een positief bedrijfsresultaat.
In eerste instantie investeren de Duitsers 80 miljoen euro om te profiteren van de aanhoudende groei in de markt voor maaltijdbezorging. De investering volgend jaar ligt op eenzelfde niveau.
Het aantal orders van Delivery Hero steeg in de eerste jaarhelft met bijna 46 procent. De omzet viel daarbij 48 procent hoger uit op 357 miljoen euro.