Economie

PepsiCo voert omzet op met snacks

Frisdranken- en snackfabrikant PepsiCo heeft in het tweede kwartaal meer omzet gedraaid. Het bedrijf moest het vooral van zijn snacks hebben nu er steeds minder suikerhoudende drankjes worden verkocht. De nettowinst van het bedrijf viel flink lager uit als gevolg van een belastinglast.

ANP/BLOOMBERG
10 July 2018 12:39Gewijzigd op 16 November 2020 13:43

De omzet van PepsiCo steeg 2 procent tot 16,1 miljard dollar. De nettowinst daalde juist naar 1,8 miljard dollar. Dat was in dezelfde periode vorig jaar nog 2,1 miljard dollar. Vooral internationaal was volgens topvrouw Indra Nooyi sprake van groei. PepsiCo doet het name goed in opkomende economieën met merken als Pepsi, 7UP en Lay’s Chips.

PepsiCo houdt vast aan zijn vooruitzichten voor het hele jaar.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer