Bron nepnieuwsrel doet aangifte tegen Azarkan
De reclameman die onthulde dat DENK een nepnieuwscampagne overwoog om de PVV te treffen, stapt naar de politie. DENK-kopstuk Farid Azarkan heeft zijn goede naam aangetast, stelt Eduard Nandelall. Azarkan beweert dat Nandelall de advertentiecampagne op eigen houtje opzette en dat vervolgens hem in de schoenen schoof.
DENK overwoog in aanloop naar de Tweede Kamerverkiezingen van vorig jaar in naam van de PVV te adverteren met de leus: ‘Na 15 maart gaan we Nederland zuiveren’. Boven de slogan zou een beeltenis van Wilders prijken en wie erop zou klikken zou terechtkomen op de website van de PVV. Onlinemarketeer Nandelall kreeg opdracht daar voorbereidingen voor te treffen, maar DENK schoot het plan uiteindelijk toch af.
Azarkan doet het plan af als een ideetje, dat al gauw van tafel ging. Nandelall, die onder meer een testadvertentie plaatste, zou buiten zijn medeweten om hebben doorgewerkt aan de campagne. De onlinemarketeer spreekt dat tegen. „Azarkan heeft zelf opdracht gegeven. Hij probeert mij nu voor de bus te gooien, terwijl hij al die tijd wist dat de testadvertentie online stond.”