Meer ’last–minutes’ door slecht weer en verlies Oranje
Het slechte weer in Nederland lijkt te zorgen voor een recordaantal last–minute boekingen. Grote reisbureaus als TUI en D–Reizen ontvangen niet alleen veel klanten op kantoor, ook de internetsites voor last–minute boekingen worden druk bezocht. Precieze cijfers kunnen de bedrijven nog niet geven. „Die zijn aan het eind van het seizoen beschikbaar", zei een woordvoerder van TUI maandag.
Niet alleen de regen maar ook het einde van het Europees kampioenschap voetbal zorgen voor meer boekingen kort voor de reis. Zo laat D–Reizen weten dat afgelopen donderdag, de dag na de uitschakeling van het Nederlands elftal, de internetsite voor last–minutes door 100.000 mensen was bezocht. Directeur W. van den Hoogen van D–Reizen: „Dat is een verdubbeling van het aantal internetbezoekers op een doorsneedag."
De reisbureaus van TUI spelen handig in op de omstandigheden. De kantoren zijn geel gemaakt (zonnig) en de bureaus stunten met aanbiedingen. Turkije is razend populair bij de Nederlandse vakantiegangers, net als Egypte en de Canarische Eilanden. Maar ook verre vakantiebestemmingen als Mexico zijn dit jaar in trek, laat TUI weten.