Economie

Boetes voor reclames Corendon blijven staan

Corendon moet alsnog boetes betalen voor misleidende advertenties voor enkele van zijn vakanties. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) legde de reisorganisatie twee jaar geleden een geldstraf op wegens ondoorzichtige prijsinformatie. Corendon tekende protest aan tegen die straf, maar ving ook in hoger beroep bot.

ANP
15 May 2018 12:12Gewijzigd op 16 November 2020 13:17

Het College van Beroep voor het Bedrijfsleven (CBb), eindrechter in deze zaak, handhaaft de twee boetes van in totaal 350.000 euro. Die kreeg Corendon in 2016 opgelegd omdat het bedrijf in zijn advertenties onduidelijk was over de definitieve kosten die klanten moesten betalen voor pakketreizen en losse vliegtickets. Zo verstopte het bedrijf de 25 euro aan boekingskosten, 3 euro aan servicekosten en de 2,50 euro voor een calamiteitenfonds in de kleine lettertjes.

Corendon vond de boetes disproportioneel hoog en wees daarbij op vergelijkbare praktijken bij concurrenten, die daar niet voor werden gestraft. Dat verweer hield voor het CBb geen stand.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer