Economie

Ook Twitter perkt reclame cryptomunten in

Twitter doet advertenties voor de lancering van nieuwe cryptomunten via zijn platform grotendeels in de ban. Daarmee volgt het sociale netwerk het voorbeeld van Facebook en Google, die eerder al reclame voor zogeheten ICO’s aan banden legden.

AFN/BLOOMBERG
26 March 2018 21:36Gewijzigd op 16 November 2020 12:54

Twitter wijst net als Facebook en Google op de risico’s rond beleggingen in cryptomunten. Daarnaast kunnen ICO’s misbruikt worden voor criminele activiteiten als witwassen. Toezichthouders roepen wereldwijd al langer op tot strenger beleid als het gaat om digitale munten.

De verdere inperking van reclames voor cryptomunten heeft zijn weerslag op de koers van de meeste munten. Zo zakte de bitcoin maandag opnieuw onder de 8000 dollar, bleek uit een overzicht van coinmarketcap.com.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer