Omzetgroei moeder MediaMarkt door online
De omzet van Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt, is in zijn afgelopen gebroken boekjaar gegroeid. Dat heeft het Duitse bedrijf voornamelijk te danken aan meer onlineverkopen. Ook de diensten die het bedrijf aanbiedt, zoals onder meer reparatie en financiering, draaien goed.
De totale omzet van Ceconomy groeide met 1,3 procent naar 22,2 miljard euro. De vergelijkbare omzet ging zelfs met 1,9 procent omhoog, waarbij Duitsland, Spanje en Turkije de snelst groeiende markten waren. De omzet uit onlineverkopen viel zelfs 23 procent hoger uit en inmiddels is ongeveer 1 op de 9 verdiende euro’s van de totale omzet afkomstig uit internetverkopen.
De operationele winst nam met met 5 miljoen euro toe ten opzichte van een jaar eerder en bedroeg 471 miljoen euro. Voor volgend jaar wil Ceconomy de SmartBars, waar klanten terechtkunnen met vragen over hun mobiele telefoon of computer, in meer winkels en markten beschikbaar maken. De winkelketen verwacht dan de omzet weer iets verder te kunnen laten stijgen