Hershey lijft snackproducent Amplify in
Chocoladefabrikant Hershey neemt snackproducent Amplify Snacks over. Hershey heeft circa 1,6 miljard dollar over voor de maker van onder meer chips, popcorn en graanrepen. Geruchten over een deal deden eerder al de ronde.
De genoemde overnameprijs is een premie van 71 procent op de slotkoers van Amplify op vrijdag. De synergievoordelen van de bedrijven raamt Hershey op 20 miljoen dollar op jaarbasis. De deal wordt naar verwachting in het eerste kwartaal van volgend jaar afgerond.
Het idee van de overname van Amplify komt van de nieuwe topvrouw Michelle Buck, die de positie van Hershey in de snackmarkt wil verstevigen. Die koers werd ingezet nadat levensmiddelengigant Mondolez, de maker van onder meer Oreo-, Lu- en Tuc-koekjes, Milka en Côte d’Or, vorig jaar vergeefs een poging deed om Hershey in te lijven.
Ook snackproducent Snyder’s-Lance komt in andere handen. Levensmiddelenconcern Campbell Soup koopt voor bijna 4,9 miljard dollar de maker van bijvoorbeeld pretzels, chips, popcorn en crackers.