Economie

Lagere winst voor modeketen H&M

De Zweedse kledingketen Hennes & Mauritz (H&M) is in afgelopen kwartaal op een lagere winst uitgekomen. Het bedrijf werkte in deze periode met forse kortingsacties voorraden weg om ruimte te maken voor de najaarscollectie.

ANP/BLOOMBERG
28 September 2017 09:23Gewijzigd op 16 November 2020 11:34

De winst voor belastingen zakte in het derde kwartaal van het gebroken boekjaar met 20 procent tot 5 miljard kroon (520 miljoen euro). De omzet ging 5 procent omhoog en kwam omgerekend uit op ruim 5 miljard euro. H&M zag de onlineverkoop sterk groeien. Maar omdat het aantal bezoekers van winkels terugliep, voldeed het niet aan de eigen omzetdoelstellingen, stelt de keten.

Aan het einde van augustus telde H&M wereldwijd 4553 winkels van de verschillende merken van H&M. Recent lanceerde het bedrijf zijn nieuwe merk Arket.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer