Bezoekersrecord voor Open Studio Dagen
Hilversumse omroepen en mediabedrijven hebben dit weekeinde tijdens de Open Studio Dagen meer dan 35.000 bezoekers getrokken. De tiende editie telde daarmee 5000 bezoekers meer dan vorig jaar en dat betekende weer een record.
In het Media Park in Hilversum kon het publiek een kijkje achter de schermen nemen. Voor het eerst kon een live marathon tv-uitzending worden meegemaakt. Dat was zaterdag van 12.00 tot 17.00 in het Nederlands Instituut Beeld en Geluid onder de titel ‘Kloppend Hart’.
In veel studio’s waren de decors van populaire programma’s als Opgelicht en EenVandaag te zien zijn. Daarnaast kon het publiek ervaren hoe de presentatie voor een zogenoemd green screen (achtergrondscherm bij bijvoorbeeld een weerman) in zijn werk gaat. Ook werd uitgelegd hoe de autocue precies werkt, het scherm waarvan een presentator zijn of haar tekst leest. Ook waren er muziekoptredens en kon het publiek BN’ers ontmoeten.
Volgend jaar krijgen de Open Studio Dagen een andere naam: Experience Days.