ACM tikt Media Markt op de vingers
Media Markt is door toezichthouder ACM op de vingers getikt over de verkoop van zogeheten Grand Prix-reizen. Het elektronicaconcern maakte bij die reizen onvoldoende duidelijk wat de uiteindelijke prijs was en wie de reizen organiseerde. Op last van de ACM is dat nu aangepast.
De toezichthouder ontving enkele weken geleden signalen dat Media Markt de regels niet goed zou naleven bij de verkoop van de reizen naar Formule 1-races. Door de tik op de vingers zijn kosten voor de reis nu in één oogopslag zichtbaar. Ook is nu duidelijk wie de reis organiseert en is de wettelijk vereiste garantieregeling in geval van faillissement nu geregeld.
Ook worden geen creditcardkosten meer in rekening gebracht. Consumenten die al geboekt hadden, hebben te veel betaalde creditcardkosten inmiddels teruggekregen.
De ACM houdt de komende tijd extra in de gaten of Media Markt en andere aanbieders van pakketreizen zich aan de regels houden. Deze worden per 1 juli volgend jaar aangescherpt waardoor voor meer ondernemers een garantiestelling wordt verwacht.