Reisbloggers zetten Rotterdam op de kaart
Ruim vierhonderd invloedrijke reisbloggers en vertegenwoordigers van toeristische platforms op sociale media als Instagram, Facebook en YouTube komen volgend jaar mei naar Rotterdam voor het congres Traverse.
Het is voor het eerst dat dit wereldwijde congres voor webjournalisten buiten het Verenigd Koninkrijk plaatsvindt, maakte citymarketingbureau Rotterdam Partners dinsdag bekend.
Volgens oprichter Michael Ball van Traverse is Rotterdam „de juiste stad om voor het eerst de grens over te gaan”. De bloggers en vloggers zullen hun bevindingen over het bezoek aan de Maasstad delen met miljoenen volgers, zo is de verwachting.
Het binnenhalen van het congres past in het streven van Rotterdam om de zichtbaarheid van de stad ook online te vergroten, aldus adjunct-directeur Jannelieke Aalstein van Rotterdam Partners, belast met het vermarkten van de stad. Doel is onder meer om de havenstad nog meer als internationale congresbestemming op de kaart te zetten.
Het Havenbedrijf Rotterdam en de Erasmus Universiteit zijn eveneens bij het congres voor reisbloggers betrokken.