Goede resultaten zelfstandig Telfort
Het Nederlandse mobiele telecombedrijf Telfort heeft goede cijfers kunnen schrijven over zijn boekjaar 2003/2004.
De voormalige dochter van het Britse mm02 maakte een nettowinst van 30,1 miljoen euro en wist zijn omzet ten opzichte van vorig boekjaar te verhogen van 410 tot 425 miljoen euro.
Volgens het belbedrijf zijn de goede cijfers onder meer te danken aan een strikte kostenreductie en een omzetverhoging per klant van 25 naar 26 euro. Het aantal klanten steeg met ruim 100.000 tot 1,7 miljoen.
Een nettoresultaat over het boekjaar 2002/2003 is niet bekendgemaakt. Het bedrijfsresultaat kwam in dat jaar uit rond het nulpunt. In het afgelopen jaar bedroeg dat 66,8 miljoen euro. De aanbieder van mobiele telefonie is momenteel schuldenvrij.
Behalve onder de eigen naam biedt Telfort ook mobiele telefonie onder andere namen. Zo maken bijvoorbeeld Albert Heijn, ID&T en Versatel gebruik van het netwerk van Telfort voor het leveren van mobiele diensten. In Nederland zijn er momenteel drie Telfort-winkels. Het telecombedrijf wil dat de komende periode uitbreiden tot twintig.
Telfort, voorheen 02, is in april 2003 voor 25 miljoen euro gekocht door de Nederlandse investeringsmaatschappij Greenfield Capital Partners. Dat was een forse aderlating voor het Britse mm02, dat Telfort indertijd voor een waarde van ruim 2 miljard euro in de boeken had staan.