KPN sluit klantenservice in Eindhoven
KPN sluit per 1 januari volgend jaar zijn afdeling klantenservice in Eindhoven. Ongeveer driehonderd mensen, die samen goed zijn voor 177 fte, verliezen daardoor hun baan. Zij zijn vorige week al op de hoogte gesteld, maakte het telecombedrijf maandag bekend.
De klantenservice van KPN heeft het de laatste jaren fors minder druk gekregen. Alleen al in het afgelopen jaar nam het aantal telefoontjes met zo’n 40 procent af. Dat komt doordat klanten steeds meer zelf kunnen regelen via de website en via apps. Ook neemt het aantal klachten af, volgens KPN doordat veel is geïnvesteerd in klanttevredenheid.
Omdat die trend naar verwachting de komende jaren zal doorzetten, heeft KPN besloten het servicecentrum in Eindhoven te sluiten. De medewerkers die daardoor hun baan kwijtraken, vallen onder een sociaal plan. KPN probeert hen zo veel mogelijk te begeleiden naar ander werk, binnen of buiten de eigen onderneming.
Voor de klanten verandert er volgens KPN niets. Zij kunnen nog altijd op elk gewenst moment een medewerker aan de lijn krijgen. Op de serviceafdelingen in Enschede en Groningen werken in totaal nog zo’n 3000 mensen. Daar staan geen verdere reorganisaties op stapel, aldus een woordvoerder.