Economie

Tele2 geeft afgewezen klanten duidelijkheid

Tele2 gaat afgewezen klanten die niet door de kredietbeoordeling zijn gekomen meer informatie geven. Klanten die menen dat hun afwijzing onterecht is, kunnen met die extra informatie proberen alsnog klant te worden. De telecomaanbieder past zijn werkwijze aan na kritiek van de Consumentenbond.

ANP
1 June 2017 10:06Gewijzigd op 16 November 2020 10:41

Afgewezen klanten waren naar de Consumentenbond gestapt, omdat ze van het kastje naar de muur werden gestuurd. Ze werden bij vragen door Tele2 doorverwezen naar kredietregistratiebureau Experian, dat ze vervolgens terugverwees naar Tele2.

De Consumentenbond wil nog meer veranderingen van Tele2. Experian geeft namelijk een lage kredietscore als er relatief veel wanbetalers in de wijk van een aanvrager wonen. Eerder kreeg de bond energieleveranciers Nuon en Vandebron al zover om de zogenaamde „regioscore” uit de kredietbepaling weg te laten.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer