Economie

Duurzame merken Unilever presteren het beste

De sterke focus van Unilever op duurzaamheid werpt vruchten af. Dat blijkt volgens de voedingsmiddelen- en wasmiddelgigant uit een analyse van zijn duurzaamheidsbeleid.

ANP
18 May 2017 12:21Gewijzigd op 16 November 2020 10:34

Zes jaar nadat het Brits-Nederlandse bedrijf begon met duurzaamheidsplannen groeien zijn duurzame merken 50 procent sneller dan de overige merken. De duurzame merken zijn gezamenlijk goed voor 60 procent van de totale groei, dat was vorig jaar nog 46 procent.

De duurzaamheidskoers van Unilever kwam eerder dit jaar nog onder druk te staan door een ongevraagd overnamebod van de branchegenoot Kraft Heinz. Unilever wees de avances af, maar beleggers bleken gecharmeerd van de Amerikaanse interesse, wat duidde op een voorkeur voor meer en snellere winst.

Volgens topman Paul Polman toont de analyse aan dat de huidige koers goed is voor het bedrijf en tonen de prestaties van de duurzame merken dat aan. „Het helpt Unilever iets te doen voor de maatschappij en onze klanten en tegelijk aandeelhouderswaarde te creëren.”

Unilever probeert al zijn merken te verduurzamen. De onderzochte duurzame merken lopen daarbij voorop. Het gaat onder meer om ijsmerk Ben & Jerry’s, Hellmann’s mayonaise en verzorgingsproducten van Dove.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer