Colgate stabiliseert in eerste maanden 2017
Consumentengoederengigant Colgate-Palmolive heeft zijn omzet in de eerste drie maanden van het jaar zien stabiliseren. De verkopen daalden met 2 procent, maar dat werd goedgemaakt met hogere prijzen, zo meldde de onderneming vrijdag.
De omzet van het moederbedrijf van merken als Colgate, Sanex kwam in het eerste kwartaal uit op 3,7 miljard dollar. De nettowinst steeg van 533 miljoen dollar een jaar eerder tot 570 miljoen dollar.
Topman Ian Cook is niet tevreden over de prestaties van het bedrijf in het kwartaal, waarbij hij sprak van moeilijke marktomstandigheden. Hij wees erop dat met name de verkopen in de Verenigde Staten achterbleven bij de eigen verwachtingen.
Het bedrijf stelt gezien de moeizame start de verwachtingen voor de omzetgroei dit jaar licht naar beneden bij. Colgate rekent nu op een groei die „iets onder” het eerder voorspelde niveau van 4 tot 7 procent uit zal komen, met een geleidelijke verbetering gedurende het jaar.