Economie

L’Oréal boert goed met luxeproducten

L’Oréal heeft in het eerste kwartaal geprofiteerd van een sterke vraag naar luxe producten in met name Azië. Ook in veel Europese landen ging het goed met de verkopen van de Franse cosmeticagigant, die daarmee zwakkere prestaties in thuismarkt Frankrijk compenseerde.

ANP
18 April 2017 19:01Gewijzigd op 16 November 2020 10:19

L’Oréal boekte een kwartaalomzet van ruim 7 miljard euro. Dat is 7,5 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar. Gecorrigeerd voor wisselkoerseffecten was sprake van een groei van dik 5 procent. Met luxemerken als Yves Saint Laurent en Giorgio Armani werd bijna 18 procent groei genoteerd.

Topman Jean-Paul Agon sprak van een „atypisch” begin van het jaar, omdat luxeproducten extra in trek waren en de verkoop van cosmetica bestemd voor de massa juist wat minder sterk aantrok. Wel heeft hij de indruk dat de markt over het geheel genomen weer wat stabieler aan het worden is.

Bij winkelketen The Body Shop, waarvoor het bedrijf de opties aan het onderzoeken is, liep de omzet overigens wel met ruim 1 procent terug. Kenners gaan er al enige tijd vanuit dat L’Oréal het van huis uit Britse onderdeel mogelijk wil verkopen, maar daarover heeft L’Oréal nog altijd geen definitieve beslissing genomen.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer