Kerk & religie

Kritiek op reclamespotje Kerk in Actie

Een reclamespotje van Kerk in Actie waarin een afbeelding van Christus in stukken wordt gescheurd, valt niet bij iedereen in goede aarde.

Redactie kerk
18 April 2017 08:41Gewijzigd op 16 November 2020 10:19
Campagne van Kerk in Actie. beeld Protestantse Kerk in Nederland
Campagne van Kerk in Actie. beeld Protestantse Kerk in Nederland

De campagne van de hulpverleningsorganisatie van de Protestantse Kerk in Nederland was de afgelopen dagen op diverse mediakanalen te zien.

Titel van de campagne luidt ”Geloven in delen”. Kerk in Actie wil het spotje christenen ertoe oproepen iets van hun welvaart te delen met anderen in arme delen van de wereld.

Vooral op sociale media stellen mensen vragen bij de campagne. Het verscheuren van een afbeelding van Christus wordt als respectloos gezien. Via Twitter klinkt ook de oproep een klacht in te dienen bij Reclame Code Commissie.

De scriba van de Protestantse Kerk in Nederland, dr. R. de Reuver, noemt het filmpje ook „confronterend”, maar verdedigt de campagne wel. Hij wijst op het diepe lijden van Christus: „Jezus deelt onze verscheurdheid door Zichzelf te laten verscheuren. Door Zijn leven te delen, tot zegen van anderen.”

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer