Verizon weet niet te overtuigen
De Amerikaanse telecomreus Verizon heeft met zijn dinsdag gepubliceerde resultaten niet weten te overtuigen. Hoewel de kwartaalomzet met 32,3 miljard dollar iets beter was dan verwacht, bleef de winst achter bij de gemiddelde prognoses. Het bedrijf maakte onder meer stevige kosten om nieuwe abonnees te lokken.
Verizon wist in totaal 591.000 nieuwe abonnees aan zijn klantenbestand toe te voegen. Dat was fors minder dan de circa 745.000 die kenners voorzagen en ook fors minder dan de 1,5 miljoen abonnees die het een jaar eerder bijschreef.
Anders dan kleinere branchegenoten als Sprint en T-Mobile lijkt Verizon niet te zwichten voor abonnementen met onbeperkte data. Voor 2017 verwacht het telecomconcern dat de resultaten in lijn zullen liggen met die van 2016.
De resultaten van Verizon volgen daags na die van overnameprooi Yahoo. Het internetbedrijf maakte bekend dat de afronding van de overname door Verizon langer gaat duren dan eerder aangekondigd.