Economie

Klantcontact verzekeraars schiet nog tekort

Veel verzekeraars zijn nog altijd niet zo sterk in het contact met de klanten. Dat blijkt vrijdag uit een onderzoek van de Stichting Toetsing Verzekeraars, die een keurmerk uitgeeft aan een kwart van de aanbieders van verzekeringen.

ANP
16 December 2016 10:15Gewijzigd op 16 November 2020 09:22

Bijna de helft van de keurmerkhouders stuurt niet of pas te laat een bericht als niet op tijd kan worden ingegaan op een vraag of klacht van een klant. Een derde van de onderzochte verzekeraars houdt zich niet altijd aan de eigen beloftes over telefonische afhandeling.

De verzekeraars scoren gemiddeld 79 procent op de onderzochte punten. „Het blijkt voor keurmerkhouders dus lastig om de getoetste normen te behalen. Maar als we de resultaten vergelijken met die van enkele jaren geleden, dan zien we wel duidelijk een verbetering”, zegt directeur Ron van Kesteren.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer