Uitstoot auto klopt niet in praktijk? Hier lees je hoe dat kan
Hoe werken laboratoriumtests voor de uitstoot van schadelijke stoffen bij auto’s? En hoe gaat dat in de toekomst? Hoe komt het dat uitstoot in tests en in de praktijk zo verschillen? Vragen die RAIVereniging sinds deze week beantwoordt op de nieuwe site emissietesten.nl.
Sinds het vorig jaar ontstane dieselschandaal rond gesjoemel met software in dieselauto’s, hebben veel mensen vragen over de uitstoot van schadelijke stoffen, de zogeheten emissies.
Reden voor belangenorganisatie RAIVereniging om een website op te zetten met informatie en informatieve afbeeldingen. De site is opgebouwd rond zes kernvragen. „Welke emissies worden getest?”, „Hoe werken laboratoriumtests nu?”, „Hoe werken laboratoriumtests in de toekomst”, „Hoe komt het dat emissies in laboratoriumtests en in de praktijk verschillen?”, „Welke voortgang is geboekt bij het terugdringen van emissies?” en „Wat is de real driving emissions (RDE)-test?”.