Economie

Kosten minder belangrijk bij mobiel bellen

De kosten voor een abonnement spelen een steeds kleinere rol bij het kiezen van een aanbieder van mobiele telefonie, al blijft geld nog altijd bepalend. Uit onderzoek van marktonderzoeker Telecompaper blijkt dat abonnementskosten voor 42 procent van de ondervraagden reden is om al dan niet met een provider in zee te gaan. Dit was een jaar geleden nog krap de helft.

ANP
6 December 2016 11:02Gewijzigd op 16 November 2020 09:12

De kwaliteit van het mobiele netwerk en de service van de provider zijn allebei minder belangrijk dan een jaar geleden en worden nog door een vijfde van de consumenten als reden genoemd. 12 procent laat zich bij de keuze van een aanbieder leiden door het advies dat zij kregen van familie of vrienden.

Verder blijkt uit het onderzoek dat Nederlanders steeds beter te spreken zijn over de aanbieders van mobiele telefonie. De kwartaalrapportage toont een hoger rapportcijfer voor aanbieders van mobiele abonnementen. Daarnaast geven ook klanten die gebruikmaken van sim-only een hogere score aan hun provider.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer