Economie

Radiostations verdienen meer aan reclame

Radiostations hebben hun reclame-inkomsten afgelopen kwartaal flink zien toenemen. De radioreclamebestedingen kwamen uit op 45,2 miljoen euro, 7,4 procent meer dan een jaar eerder. In de eerste twee kwartalen van dit jaar was nog sprake van een daling van de inkomsten.

ANP
17 October 2016 11:31Gewijzigd op 16 November 2020 07:36

Volgens gegevens van marketingorganisatie Radio Advies Bureau (RAB) is het aantal merken waarvoor radioreclame wordt ingezet, ook fors gestegen. Dit waren er vorig kwartaal met 1040 bijna honderd meer dan in het derde kwartaal vorig jaar. De grootste adverteerders waren Renault, Kruidvat en Lidl.

Radiostations verdienen vooral aan reclamespotjes. Daarvoor werd door de adverteerders in totaal 42,4 miljoen euro neergeteld. De laatste tijd levert ook ‘branded content’, een vorm van reclame binnen het redactionele radioprogramma, steeds meer op. De zogeheten non-spot bestedingen bedroegen 2,8 miljoen euro.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer