Pizza Hut-moeder weer positiever over winst
Het Amerikaanse fastfoodbedrijf Yum Brands is opnieuw positiever geworden over de winst die het dit jaar verwacht te halen. Dat meldde het moederbedrijf van de ketens KFC, Pizza Hut en Taco Bell woensdag bij de publicaties van de cijfers over het derde kwartaal.
Yum verwacht nu een toename van de operationele winst van 15 procent. Vorig kwartaal werd die verwachting al van 12 procent naar 14 procent bijgesteld.
De internationale verkopen van kippenvleugels, taco’s en pizza’s namen vorig kwartaal met 4 procent toe. Filialen die langer dan een jaar open zijn brachten daarbij 1 procent meer fastfood aan de man dan een jaar eerder. De winst per aandeel liep op van 0,95 naar 1,56 dollar. De resultaten waren evenwel minder dan waarop analisten gemiddeld rekenden.
Yum Brands kondigde vorig jaar aan zijn Chinese tak te willen afsplitsen. Dat proces is in een afrondende fase. De Chinese tak wordt naar verwachting op 1 november naar de beurs in New York gebracht.