Economie

KPN wint terrein op Ziggo in totaalpakketten

KPN en dochterbedrijf Telfort winnen terrein op marktleider Ziggo op de markt voor alles-in-éénpakketten met internet, televisie en vaste telefonie. Dat meldde marktonderzoeker Telecompaper vrijdag.

ANP
23 September 2016 10:44Gewijzigd op 16 November 2020 06:47

KPN heeft inmiddels een kwart van de markt voor dergelijke totaalpakketten in handen, Telfort bedient een op de tien huishoudens met zo’n abonnement. Ziggo is goed voor ruim de helft van die markt, maar ziet wel gestaag marktaandeel verloren gaan.

In nog uitgebreidere pakketten waarbij ook mobiele telefonie is inbegrepen, is KPN volgens Telecompaper de absolute leider. Bijna twee derde van de Nederlandse huishoudens heeft inmiddels een alles-in-éénpakket, met of zonder mobiele telefonie erbij.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer