Binnenland

Kijken naar vlogs populaire bezigheid

Het kijken naar vlogs wordt steeds populairder. Vooral bij jongeren. Van de 18-34 jarigen heeft 82 procent weleens naar een vlog gekeken. Bij 50-plussers is dit met 45 procent minder dan de helft, meldt marktonderzoeker Multiscope.

ANP
16 August 2016 07:54Gewijzigd op 16 November 2020 05:44

Een vlog is een videodagboek. Het internetverschijnsel is een variant op het blog, dat voornamelijk tekst bevat.

Multiscope deed onderzoek onder meer dan duizend Nederlanders. Eén op de drie kijkt minimaal één keer per maand een vlog. De populairste exponent van het vloggen is Enzo Knol. Eén op de vijf Nederlanders heeft weleens naar hem gekeken op YouTube.

Volgens het onderzoek worden vlogs vooral bekeken voor ontspanning en vermaak. Zes op de tien kijkers geven aan om deze reden te kijken. Een kwart kijkt ook om iets te leren en 22 procent zegt te kijken om inspiratie op te doen.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer