T-Mobile: meer abonnees, maar minder omzet
Voor het vijfde kwartaal op rij heeft T-Mobile in Nederland meer klanten aan zich weten te binden via een vast abonnement. Eind juni stond de teller van het aantal T-Mobile-klanten met een zogeheten postpaid-contract op 2,86 miljoen, waarmee er 106.000 klanten meer waren dan een jaar eerder. Anderzijds vielen de omzet en het bedrijfsresultaat (ebitda) afgelopen kwartaal fors lager uit.
Ook het aantal klanten met een BEN-contract in de budgetmarkt nam voor het vijfde kwartaal toe. Daartegenover stond het verlies van klanten in het pre-paidsegment. Daardoor bleef het totale aantal T-Mobile-klanten met 3,67 miljoen per saldo iets achter bij een jaar eerder.
De omzet daalde met bijna 12 procent. Volgens een woordvoerder stonden de marges onder druk door de stevige concurrentie en was het voor T-Mobile zaak „scherp aan de wind te varen”. Dat het bedrijfsresultaat 17,7 procent lager uitviel komt volgens de zegsman onder meer door marketingkosten.