Economie

Nestlé breidt merkenaanbod in China fors uit

VEVEY (ANP/BLOOMBERG). Nestlé probeert zijn verkopen in China aan te jagen door er een hele serie merken te introduceren die de Chinezen tot nu toe nog niet konden krijgen. Via de Chinese webshop Tmall.com kwamen zondag in totaal 67 extra labels van het Zwitserse voedingsmiddelenconcern beschikbaar voor de Chinese consument.

6 June 2016 06:53Gewijzigd op 16 November 2020 04:01

Het gaat bijvoorbeeld om Nido-melkpoeder en Damak-chocolaatjes. Nestlé, onder meer bekend van KitKat en Nespresso, hoopt met deze forse uitbreiding van zijn online-assortiment beter in te spelen op de sterke opkomst van webwinkels in China.

Veel producten van Nestlé zijn al langer in de Chinese schappen te vinden. Het Aziatische land is zelfs de op een na belangrijkste markt voor het Zwitserse bedrijf. De laatste jaren kampt Nestlé er echter met een afzwakkende vraag naar zijn voorverpakte lekkernijen, onder meer doordat veel Chinezen meer zijn gaan letten op gezond eten. Ook doen de Chinezen hun inkopen in toenemende mate online.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer