Economie

Meer winkels en omzet voor moeder Pearle

SCHIPHOL (ANP/BLOOMBERG). Optiekbedrijf GrandVision, moederbedrijf van onder meer de winkelketens Pearle en EyeWish, heeft in het eerste kwartaal van 2016 meer omzet gedraaid dan een jaar eerder. Dat kwam voor een groot deel doordat het bedrijf wereldwijd 300 winkels meer telde dan een jaar eerder.

29 April 2016 10:02Gewijzigd op 16 November 2020 03:12

De verkopen stegen vorig kwartaal met 2,5 procent naar 803 miljoen euro. Zonder het effect van wisselkoersen zou de omzet met 4,9 procent zijn gestegen. Daarvan zou 3,2 procentpunt het gevolg zijn van overnames. De operationele winst kwam uit op 84 miljoen euro. Dat was 1 miljoen euro meer dan een jaar eerder.

Vooral op het Amerikaanse continent en in Azië timmerde GrandVision stevig aan de weg. Hier behaalde de optiekketen een omzetgroei van 19 procent, vooral door sterke resultaten in Chili, Mexico en Turkije.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer