Economie

Unilever groeit afgezien van wisselkoersen

ROTTERDAM (ANP). Unilever heeft de verkopen in het eerste kwartaal met 4,7 procent zien oplopen, afgezien van wisselkoerseffecten. Dat maakte de Brits-Nederlandse producent van was-, voedings- en verzorgingsmiddelen donderdag bekend.

14 April 2016 08:36Gewijzigd op 16 November 2020 02:52

Met name in opkomende markten deed Unilever goede zaken. Daar namen de verkopen in lokale munteenheden gerekend met 8,3 procent toe. Nadelige wisselkoerseffecten zorgden er evenwel voor dat de gerapporteerde omzet met 2 procent zakte, tot 12,5 miljard euro. Winstcijfers meldde de onderneming niet.

De vraag bij consumenten bleef de afgelopen maanden „fragiel”, stelt Unilever. Het bedrijf achter bekende merken als Dove, Knorr, Robijn en Ola zag nergens een uitbundige marktgroei. In Europa was zelf sprake van een neergang. Zelf won Unilever naar eigen zeggen op alle fronten marktaandeel.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer