Economie

Sanoma België schrapt 65 banen

MECHELEN (ANP/BELGA). Sanoma België schrapt 65 banen. Dat maakte de Belgische tak van het Finse mediabedrijf donderdag bekend na afloop van een vergadering met de ondernemingsraad.

24 March 2016 11:44Gewijzigd op 16 November 2020 02:23

Sanoma gaf ook aan dat het de integratie van de Belgische tak met Sanoma Nederland verder doorvoert. Die zal volgens het mediabedrijf leiden tot een meer „wendbare organisatie, die beter is afgestemd op een snel veranderende marktomgeving”. Daarbij wordt ook geprofiteerd van schaalvoordeel, aldus de onderneming.

Sanoma België en Nederland zijn al langer bezig ondersteunende diensten als personeelsmanagement, financiën en IT onder één dak te brengen. In een toelichting benadrukte Sanoma België dat marketing- en advertentieactiviteiten in België zullen blijven. Ook qua content en verdere voor de klant zichtbare gedeelten van de organisatie blijven België en Nederland gescheiden.

Sanoma België verkocht vorig jaar een groot deel van zijn activiteiten. Zo werden de tijdschriften Humo, Story, Teve-blad en Vitaya verkocht aan De Persgroep. Het belang in De Vijver Media werd overgedaan aan Telenet. Sanoma wil zich in België richten op ‘vrouwen’ en ‘home & deco’. In Nederland is Sanoma onder meer bekend van mediamerken als NU.nl, AutoWeek, Donald Duck, Libelle en SBS6.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer