Economie

Danone profiteert van lage melkprijzen

PARIJS (ANP/BLOOMBERG). Toetjesmaker Danone heeft vorig jaar geprofiteerd van de lagere melkprijzen. Het Franse moederbedrijf van merken als Activia, Evian, Nutrilon en Danoontje wist zijn winstgevendheid op te voeren en de verkopen namen verder toe, blijkt uit dinsdag gepubliceerde cijfers.

23 February 2016 08:29Gewijzigd op 16 November 2020 01:39

De omzet bedroeg 22,4 miljard euro, wat op vergelijkbare basis neerkomt op een groei van 4,4 procent. Danone zag zijn aangepaste operationele winst daarbij met bijna 9 procent oplopen tot 2,9 miljard euro. Onderaan de streep hielden de Fransen, mede geholpen door kostenbesparingen, uiteindelijk 1,3 miljard euro over. Dat is een kleine 15 procent meer dan een jaar eerder.

’s Werelds grootste yoghurtproducent rekent erop in 2016 weer wat meer kwijt te zijn bij de inkoop van ingrediënten voor zijn toetjes en andere zuivelproducten. De verkopen nemen dit jaar naar verwachting wel verder toe. Danone streeft naar een verbetering van de marges en voorziet een omzetgroei op eigen kracht van 3 tot 5 procent.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer