Binnenland

NS stuurde per ongeluk gegevens 5000 klanten door

UTRECHT (ANP). De NS heeft bankgegevens van 5000 klanten per ongeluk naar drie klanten gestuurd. Dat gebeurde begin deze maand, maakte het spoorbedrijf vrijdag bekend. De oorzaak was een menselijke fout.

12 February 2016 16:14Gewijzigd op 16 November 2020 01:24
beeld ANP
beeld ANP

De drie klanten ontvingen per mail een brief met in de bijlage betalingsverzoeken van ongeveer 5000 klanten. Daarin stonden de namen, adressen en bankrekeningnummers van die klanten.

De NS heeft alle betrokken klanten een excuusbrief gestuurd. Ook met de drie ontvangers werd contact opgenomen met het verzoek de ontvangen informatie weg te gooien.

Volgens de NS is het „erg onwaarschijnlijk dat de betrokken klanten nadelige gevolgen zullen ondervinden” van de fout. Het bedrijf heeft de fout gemeld bij de Autoriteit Persoonsgegevens.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer