Politiek

Platform voor nieuwkomers kost ruim 6 ton

DEN HAAG (ANP). Het online platform dat omroepen willen beginnen voor nieuwkomers in Nederland, kost ruim zes ton. De helft daarvan is voor de ontwikkeling van het platform. De rest, jaarlijks ongeveer 320.000, gaat grotendeels op aan de ondertiteling en vertaling van (beeld)materiaal.

5 February 2016 14:20Gewijzigd op 16 November 2020 01:13

Dat schrijft staatssecretaris Sander Dekker (Media) vrijdag aan de Tweede Kamer na vragen van de PVV. Deze partij wil dat Dekker een streep zet door dit initiatief.

De staatssecretaris is dat niet van plan en meldt dat het experiment kan doorgaan als het past binnen de Mediawet. Toestemming vooraf is niet nodig maar de publieke omroepen moeten wel goed uitleggen hoe dit kanaal binnen de publieke mediaopdracht valt.

Volgens Dekker wordt het experiment grotendeels betaald uit de eigen middelen van de deelnemende omroepen.

‘Net in Nederland’ is een initiatief van AVROTROS, BNN-VARA, KRO-NCRV, VPRO, EO, MAX en HUMAN. De NTR en de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) ondersteunen het.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer