Economie
Drankenconcern Diageo voelt wisselkoersen
LONDEN (ANP/BLOOMBERG). Het Britse drankenconcern Diageo, moederbedrijf van merken als Johnnie Walker, Smirnoff en Guinness, heeft in de eerste zes maanden van het gebroken boekjaar een lagere omzet behaald. Dat kwam vooral door negatieve wisselkoerseffecten als gevolg van het sterkere pond.
28 January 2016 09:10Gewijzigd op 16 November 2020 01:01
De totale omzet nam met 5 procent af tot 5,6 miljard pond (ruim 7,3 miljard euro), maar onderliggend, dus exclusief wisselkoerseffecten, klom die met 1,8 procent. Het volume ging met 1 procent omhoog. Er werd een nettowinst behaald van 1,4 miljard pond.
Diageo zag de omzet in Europa, Afrika, Zuid-Amerika en Azië stijgen, maar in Noord-Amerika was sprake van lagere opbrengsten.
Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl